Week 47

Falafel

Omdat Bekende Bloggers ook moeten eten kunt ge evengoed iets lekkers maken, dat indachtig bakte ik maandag falafel (niet falafels precies, gewoon falafel) en fompte ze in een pitabroodje met wat rucola en harissamayonaise en at er frietjes bij van zoete aardappel.

De harissamayonaise was een ontdekking en zo gemakkelijk dan nog, mayonaise mengen met harissa (naar smaak) en wat citroensap, ik ga dat nog maken dat sauske.
De frietjes worden in de oven gebakken, ingesmeerd met olijfolie, peper en zout en dat 20 minuten aan een stuk.
De jongens waren hier geen fan van, straf want zoete aardappel is toch tamelijk neutraal van smaak en normaal duurt het toch een friet of zes voor ze doorhebben dat het er alleen op lijkt, maar goed, meer friet voor mij.
De balletjes maakte ik van *kucht* poeder uit een pakske en ik vertrouwde dat toch niet helelmaal. Ik was zelfs aan het denken omdat hier niet te vertellen, maar het draaide uiteindelijk allemaal goed uit, balletjes kreeg ik er niet van gemaakt maar dat proeft ge niet.
Volgende keer ga ik toch eens moeite doen en het recept van Vegatopia proberen.

Het begin was dus al goed, wat met de rest van de week?

Week 47

Maandag: Falafel tussen pitabroodjes met harissamayonaise en frietjes van zoete aardappelen zoals ik al zei.
Dinsdag: Tavernebolognese, ik kreeg daar ineens zo'n goesting in, een spaghetti met veel saus, met veel groenten in, met veel kaas er op -geen parmezaan natuurlijk- en met veel stokbrood erbij.
En het was keilekker.
Woensdag: Zelfgemaakte vissticks met tartaar en puree.
Donderdag: Pasta met snijbiet en worstjes
Vrijdag: Risotto met bonen en pancetta, ook uit de Delicious, ui stoven met tijm en rozemarijn, en verder doen gelijk normaal bij risotto, op het eind witte bonen en parmazaan erbij en afwerken met gebakken pancetta.
Zaterdag: Bloemkool met witte saus, gekookte aardappelen en worst. Bloemkool is met witte saus en niet met *kuchje* bechamel, dat zou te sjiek zijn. Nog beter wordt het als je bij de worsten nog saus maakt want die heb je eigenlijk nodig om je aardappelen te prakken, want gekookte patatten geprakt met saus is hemels en dan daar nog bloemkool met witte saus bij, man ...
Zondag: Cannelloni met spinazie en ricotta van Dagelijkse Kost , want ik heb daar al veel goei dingen over gehoord.